12 Nisan 2008 Cumartesi

Ales'e nasıl başvurulur?

Merhabalar,bugün,yüksek lisans düşünen ancak daha Ales'e girmemiş arkadaşlar için yazıyorum yazımı...Ben bu sınava geçen dönem girdim.Ancak girmeden önce bir süre araştırma yaptım,forumları okudum...Bu da baya vakit kaybettiriyor ne yazık ki...Öncelikle Ales zamanını iyi takip etmeniz gerekiyor.Sınav yılda iki kez Aralık ve Mayıs dönemlerinde yapılıyor.Başvuru zamanı ise genelde sınavın olmasından 1 ay kadar önce...Yani eğer okulunuzda ilan olarak Ales başvuru zamanları asılmıyorsa,siz Ekim ve Nisan aylarında Ösym'nin sitesini (www.osym.gov.tr) sık sık takip edin.
Evet,başvuru zamanını yakaladınız peki nasıl başvuru yapacaksınız? Öncelikle Ales formunu nereden alacağınızı öğrenin.En güzeli hocalarınıza sorun, bizim okulda formlar 'mediko'dan alınıyordu.Gittiğinizde başvuru klavuzu ve aday giriş formu verecekler size,bunların bedeli 3 ytl.Bunları aldıktan sonra zaten bütün açıklamaları size verecekleri klavuzdan öğrenebilirsiniz.Yine bu klavuzun arkasındaki bankalardan birine başvuru ücretini yatırıp,makbuzla birlikte aldığınız yere geri dönüyorsunuz.-bedel bu yıl 40 ytl idi- Size verilen aday bilgi formunu güzelce doldurup döndükten sonra,görevli kişiler sizin fotoğrafınızı çekiyor,bilgilerinizi internet yoluyla gönderiyorlar ve siz de kontrol edip imza atıyorsunuz bi sorun yok diye.Bu işlemin bedeli de 2 ytl.
Başvurunuzu tamamladınız.Şimdi size gelecek aday kağıdını bekleyeceksiniz sadece.Bu kağıt en geç sınavdan 1 hafta önce gelmiş olmalıdır eğer gelmezse mutlaka size en yakın PTT'ye gidin ve sorun.Hatta bence bunu son 1 haftaya bırakmayın,sürekli takipte olun.Tabi bu süre içinde çalışmak da lazım.Bu çalışma olayı hakkında ki yazımı,okumaktan sıkılmamanız için 2. bölüme saklıyorum,şimdilik bu kadar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız buraya :)