16 Mayıs 2008 Cuma

ebegümeci

Merhabalar, oturduğum yerde büyük tarlalar ve ağaçlık yollar
var,bende arasıra bu yollarda yürüyüşe çıkıyorum.Geçen gün
yine bir yürüyüş esnasında yolda tazecik duran
ebegümecilerden toplamaya karar verdim.Annem eskiden sık
sık ebegümeci yemeği yapardı ama ben tabi üniversite hayatım
boyunca hiç yapmamıştım.Aslında son günlerde birçok doktor
bu tipteki otların inanılmaz faydalarından söz ediyor.Ben de bu
otların faydalı olduğuna yüzde yüz eminim,çünkü onlar bize
doğanın armağanları...
Önce bilmeyenler için bu otu nasıl tanıyacaklarını anlatayım:
Ebegümeci (Malva grandfolia) resimde görülen bu otun
eflatun çiçekleri ve bu çiçeklerin üzerinde de koyu mor
damarları vardır,yapraklar bir sapın üzerinde sağlı sollu
sıralanır ve üzerleri tüylüdür.Biz bu yaprakların taze
olanlarından topluyoruz.
Yemeği: 1 kg kadar ebegümeci
1 iri soğan
1 çorba kaşığı salça
1 büyük avuç pirinç
5-6 diş sarmısak
Zeytinyağı,limon,tuz ve göz kararı su
Ebegümecileri yıkayıp elma sirkeli su da 5-6 dakika
bekletiyoruz.Bu sırada tencerede zeytinyağı ile soğanı
kavuruyoruz,üzerine salçayı ve sarmısakları ekleyip bir miktar
daha döndürüyoruz.Üzerine ebegümecileri, suyunu çok fazla
sıkmadan avuç avuç atıyoruz.İsterseniz bunları bıçakla
kesebilirsiniz de...Daha sonra tencerenin kapağını
kapatıp,otların biraz yumuşamasını bekliyoruz.Bu sırada bir
tarafta pirinci yıkayıp suda bekletiyoruz.Bitkiler iyice
yumuşayınca biraz karıştırıp,pirinçleri,suyu,tuzunu ve
limonunu ekliyoruz.Ispanak gibi pişmeye bırakıyoruz...
Yemeğimiz pişti,ben bu yemeği ilk gün yoğurtla yedikten sonra
kalanını ıspanaklı yumurta gibi yaptım.Bir tavada kalan
yemeğin üzerine yumurta kırdım,pişirdim ve bence bu şekilde
normal yemeğinden çok çok daha lezzetli oldu,tavsiye ederim :)
Detaylı bilgi için

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız buraya :)